فتنه

طبقه بندی موضوعی

نگاه یکسویه جریان شیرازی به مسائل دنیای اسلام

hi | شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۴۱ ب.ظ
سکوت جریان شیرازی در قبال توهین به نبی اکرم

سید صادق شیرازی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فتن ٬ در روزهای اخیر شاهد انتشار گسترده و بی سابقه کاریکاتورهایی از وجود مقدس پیامبر اکرم صلّى الله علیه و آله بودیم که به بهانه حمله تروریست‌های داعش به هفته نامه شارلی ابدو با حمایت خاص کشورهای غربی  نیز همراه شد. با این حال جریانی خاص در شیعه که […]




به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فتن ٬ در روزهای اخیر شاهد انتشار گسترده و بی سابقه کاریکاتورهایی از وجود مقدس پیامبر اکرم صلّى الله علیه و آله بودیم که به بهانه حمله تروریست‌های داعش به هفته نامه شارلی ابدو با حمایت خاص کشورهای غربی  نیز همراه شد. با این حال جریانی خاص در شیعه که […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فتن ٬ در روزهای اخیر شاهد انتشار گسترده و بی سابقه کاریکاتورهایی از وجود مقدس پیامبر اکرم صلّى الله علیه و آله بودیم که به بهانه حمله تروریست‌های داعش به هفته نامه شارلی ابدو با حمایت خاص کشورهای غربی  نیز همراه شد. با این حال جریانی خاص در شیعه که از ابزارهای رسانه ای فراوانی نیز برخوردار است همواره در قبال این گونه اقدامات زشت و توهین آمیز سکوت اختیار کرده است. آن گونه که به نظر می‌رسد این جریان نگاهی گزینشی به مطالب دینی دارد و ضمن غفلت از بسیاری از مطالب مهم دینی و مذهبی، تنها بعضی مطالب حاشیه‌ای مورد علاقه اش را برجسته می کند.

 بی شک ولایت ائمه اطهار علیهم السلام برگرفته از ولایت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است و هرگونه تلاش برای خدشه‌دار کردن چهره مقدس پیامبر اسلام در واقع هجمه به تمام واقعیتهای دین اسلام است.

سید صادق شیرازی

سید صادق شیرازی

 با این حال جریان منتسب به آیت الله سید صادق شیرازی به وسیله شبکه های متعدد ماهواره‌ای و ابزارهای تبلیغاتی گوناگون، در رابطه با مطالب حاشیه ای پیرامون اهل‌بیت علیهم‌السلام برنامه های فراوانی تهیه می نماید، آن گونه که مثلاً تأکید بر قمه‌زنی از مهمترین اصول این جریان به شمار آمده و حتی هنگامی فرزند آیت‌الله شیرازی به خاطر ترویج قمه‌زنی در این شبکه ها به دادگاه ویژه روحانیت احضار می شود، این شبکه های ماهواره ای برنامه های عادی خویش را قطع نموده و نظام جمهوری اسلامی ایران تهدید می کنند. امّا چه شده است که هنگامی پای توهین به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و حمایت دنیای غرب از آن مطرح می‌شود در محکومیت آن اقدام قابل توجهی صورت نمی‌گیرد.

ممکن است که بعضی گمان کنند که نویسنده‌ی این یادداشت قصد تخریب مرجعیت آیت الله سید صادق شیرازی را دارد و عدم موضع‌گیری آنها در این رابطه را عاملی برای توجیه این تخریب قرار داده است. ولی صراحتا باید بگویم آنچه حقیر را به نوشتن این نوشتار وا داشت حقیقتی است که در بررسی مواضع و عملکرد این جریان به راحتی می توان آن را مشاهده نمود. زیرا کافی است نگاهی به بیانیه ها و اعلام مواضع فراوان این جریان پیرامون مسائل دنیای اسلام داشته باشیم، متأسفانه این مواضع تنها به تقابل شیعه و سنی، عزاداری به سبک‌های خاص و حتی مواجهه و برخورد با دیگر شیعیان محدود و منحصر می شود و به بسیاری از مسائل پراهمیت جهان اسلام که در رویارویی با صهیونیسم بین الملل و دنیای استکبار است توجهی نمی شود.

از همین رو ما نیز خواستار آن هستیم این جریان خط مشی صریح و آشکاری  در رابطه با تمام مسائل دنیای اسلام داشته باشد و ضمن تبری از مظاهر شرک در دنیای امروز در عمل و رفتار به انتقادات ما پاسخ گویند.

اختصاصی فتن

.



  • hi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی