فتنه

طبقه بندی موضوعی

خطر تشیع انگلیسی جداسازی شیعه از صفوف جهان اسلام است

hi | پنجشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۳:۵۰ ب.ظ
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب:


حجت الاسلام نواب

حجت الاسلام نواب با بیان اینکه رهبران شیعه در طول تاریخ یک نظر معتدل و عاقلانه داشته‌اند گفت: همواره اقلیتی که به تندروی‌ها دامن می‌زنند وحدت امت اسلامی را تهدید می‌کنند





حجت الاسلام سیدابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب،  در گفتگو با «نسیم» با بیان اینکه به جای واژه تشیع انگلیسی، واژه تشیع غالی یا تشیع افراطی را بیشتر می پسندم، گفت: از قدیم الایام ما سه نوع تشیع داشتیم: تشیع افراطی و غالی، تشیع تفریطی و تشیع عاقلانه و معتدل.

حجت الاسلام نواب با اشاره به اینکه همیشه از اینکه کسی در تشیع تندروی کند ناراحت بودیم، گفت: ناراحتی ما از اینکه شعائر شیعی را به قدری پررنگ کنند که سبب جدایی شیعه از صفوف اسلام شود، با میزان ناراحتی ما از تشیع تفریطی برابر است که بخش هایی از تشیع را فراموش کرده‌اند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: ما به دنبال یک تشیع معتدل که همواره مراجع تقلید در طول تاریخ تشیع به دنبال آن بودند هستیم، لذا از نظر ما نظرات شیخ مفید با علامه طباطبائی و نظر شیخ طوسی با مقام معظم رهبری تفاوتی ندارد.

حجت الاسلام نواب

حجت الاسلام نواب

وی با بیان اینکه رهبران شیعی در طول تاریخ یک نظر معتدل و عاقلانه داشته اند گفت: تندروی های ویژه از مراجع و رهبران شیعه دور بوده و همواره اقلیتی که به تندروی ها دامن می زدند وحدت امت اسلامی را تهدید می کردند.

حجت الاسلام نواب با برشمردن خطرات تشیع افراطی گفت: خطر تشیع غالی و افراطی را در مرحله اول می توان جداسازی شیعیان از صفوف امت اسلامی و در مرحله دوم تقابل شیعه با جهان اسلام دانست که سبب جنگ داخلی در میان مسلمانان می گردد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در خصوص سکوت تشیع انگلیسی در قبال اتفاقات ناگوار جهان اسلام مانند نسل کشی یمن، جنگ سوریه درگیری های عراق اهانت به پیامبر و … گفت : تشیع غالی به مسائل جهان اسلام بی توجه بوده و این مسائل از دغدغه های آن ها به حساب نمی آید.ایشان فقط یک دورویی فرقه گرایانه افراطی را آغاز کردند که به جدا شدن امت اسلامی از هم می انجامد.

وی در پایان رفتار این گروه مدعی شیعه گری را فرقه گرایی افراطی معرفی کرد و گفت: فرقه گرایی این گروه با تشیع و اعتقادات شیعه سازگار نیست.

.

  • hi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی