فتنه

طبقه بندی موضوعی
کارشناس مسائل خاورمیانه مطرح کرد:


سید هادی سید افقهی

یک کارشناس مسائل خاورمیانه در نشست بررسی تشیع لندنی تحت عنوان «آخوند انگلیسی» در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در شرایط دنیای امروز مهمترین و خطیرترین مسئله پس از مسائل سیاسی داخلی و خارجی مسئله...







به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فتن٬ نشست بررسی تشیع لندنی تحت عنوان «آخوند انگلیسی» با حضور سید هادی سید افقهی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل خاورمیانه توسط جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در این دانشگاه برگزار شد.

سید افقهی در این نشست با تاکید براینکه در شرایط دنیای امروز مهمترین و خطیرترین مسئله پس از مسائل سیاسی داخلی و خارجی مسئله تشیع انگلیسی در دنیاست، گفت: این مسئله با همه ما شیعیان سر و کار دارد و خطاب من به بچه مسلمان شیعه است.

سید هادی سید افقهی

سید هادی سید افقهی

وی افزود: موضوع را با این سوال مطرح می‌کنم که اگر مرجعیت را از شیعه بگیرند آنوقت چه چیزی برای شیعه باقی می‌ماند؟ چه کسی می‌خواهد تشیع و احکام تشیع را به ما بیاموزد؟ چه اتفاقی در جهان تشیع می‌افتد؟ آیا می‌توان تصور کرد که بچه شیعه مرجع تقلید نداشته باشد؟

جریان شیرازی‌ها زیر پوست شهر مشغول به فعالیت است

کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: از حدود ۴۰ سال قبل جریانی با نام جریان شیرازی‌ها در عراق که به آنها آخوند انگلیسی می‌گفتند، آغاز شد که بنده از همان زمان تا کنون روی این جریان کار کرده‌ام و تحقیقات زیادی در مورد آن انجام داده‌ام. این جریان از قبل انقلاب اسلامی ایران به وجود آمد ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط انگلیس به کار گرفته شد که در دبیرستان‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و مراکز فرهنگی رخنه کرده و مشغول به فعالیت است. باید دید چه کسی پشت پرده اینهاست و هدفشان چیست؟

سید افقهی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۶۲ مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌هایشان روی این مسئله تأکید کردند و استارتش را از همان موقع و حتی قبل از رحلت امام (ره) زدند؛ ماجرا از این قرار است که این جریان زیر پوست شهر مشغول به فعالیت است که البته تحت نظر هستند، ولی به محض بیرون آمدنشان از زیر پوست و علنی شدن جریان فکریشان دیگر نمی‌شود به این راحتی‌ها از آن جلوگیری کرد.

ایدئولوژی جریان شیرازی‌ها دگرستیزی، دگماتیسم و جدایی دین از سیاست است

وی در رابطه ریشه‌ها و اهداف تشیع انگلیسی افزود: جریان شیرازی به میرزا رضای شیرازی برمی‌گردد، که پس از انحراف یکی از نوادگان آن عالم بزرگوار این جریان به راه می‌افتد، رهبر تشیع انگلیسی یا همان تشیع انحرافی سید صادق شیرازی که از زمان سید محمد شیرازی شروع به فعالیت کرد؛ ایدئولوژی این جریان عبارت است از دگرستیزی، دگماتیسم و جدایی دین از سیاست.

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اهداف جریان شیرازی‌ها ادامه داد: این جریان اولا به دنبال ایجاد اختلاف در بیت شیعی است، همانطور که چندی پیش اعلام کردند که آیت الله سیستانی به دلیل حمایت از مردم بی دفاع سنی در عراق کافر است و کافر را باید کشت؛ اینها می‌خواهند میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند.

فعالیت ۱۷ شبکه ماهوارهای شیعه نما برای تخریب چهره تشیع

سید افقهی تصریح کرد: سید مجتبی شیرازی که ناسزا و فحش‌های رکیکی به مسئولین ارشد نظام جمهوری اسلامی می‌دهد از دیگر اعضای این جریان می‌باشد؛ کجای اسلام چنین اجازه‌ای داده شده که فحاشی شود؟ این جریان به دنبال نشان دادن چهره‌ای خشن (مثل ترویج قمه زنی) و خشونت‌های فکری و اعتقادی از طرف شیعه به جهانیان است و جالب اینجاست که فقط خود را حق و غیر از خود را باطل می‌داند.

وی با اشاره به در اختیار بودن شبکه‌های ماهواره‌ای توسط جریان‌های اختلاف افکن میان شیعه و سنی تأکید کرد: ۱۷ شبکه ماهواره‌ای به صورت ۲۴ ساعته در جهت اختلاف افکنی میان شیعه و سنی به اسم تشیع فعالیت می‌کنند و نام شیعه و تشیع را در جهان خراب می‌کنند. شبکه فدک، اهل بیت و انوار از جمله این شبکه‌ها است که اگر یک بچه سنی پای این شبکه‌ها بنشیند خونش به جوش می‌آید و در مقابل استعمار و صهیونیست لذت می‌برد، که بین مسلمانان چنین تفرقه و نفرتی به وجود آمده است.

کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: سرچشمه و آبریزهای این تفرقه افکنی‌ها منافع استکبار است. که به همین دلیل به آن شیعه انگلیسی می‌گویند. این در حالی است که جد جریان شیرازی‌ها یعنی میرزارضای شیرازی با فتوای تحریم تنباکو کمر انگلیس را شکست.

سید افقهی در ادامه گفت: آغاز انحرافات این خاندان از آیت الله سید محمد شیرازی آغاز می‌شود که ادعای دروغین اجتهاد و شاگردی آیت الله شاهرودی و خویی را داشت که موضع هر دو عالم بزرگوار نسبت به آن تکذیب کردن این ادعا و عدم گواهی به آن بود. هر مرجع تقلید سه مشخصه برای مرجع بودنش دارد که عبارت است از: ۱-درس خواندن نزد اساتید حوزه و دریافت گواهی از آن اساتید۲- درخشش و نخبه بودن خود او ۳-تربیت شاگردان و فارغ التحصیلان برجسته.

وی افزود: آیت الله سید محمد شیرازی قبل از انقلاب رابطه خوبی با امام خمینی (ره) داشت که پس از مدتی این رابطه سیاه شد و امام (ره) مرجعیت وی را تأیید نکردند؛ وی پس از فوت آیت الله حکیم در عراق در مقابل انقلاب اسلامی ایستاد و در اقدامی ناپسند تعدادی از آثار به چاپ نرسیده علمی پدرش را چاپ و به نام خود تألیف کرد.

رویکردهای فقهی و اعتقادی جریان شیرازی‌ها

سید افقهی خاطرنشان کرد: رویکردهای فقهی و اعتقادی جریان شیرازی‌ها عبارت است از: ۱- مخالفت با اصل ولایت فقیه تحت عنوان غصب امامت و ولایت امام زمان (عج)۲- قائل به ولایت شورای فقها۳- ترویج مسلک اخباری گری و مخالفت با فلسفه و عرفان (ملحد و زندیق خواندن فلاسفه و عرفا) ۴- تکفیر اهل تسنن به طوری که می گویند همه اهل تسنن کافرند و فقط ما مسلمانیم که در قرآن چنین چیزی نیامده حتی امام (ره) و مقام معظم رهبری هم چندین بار هدف از وحدت میان شیعه و سنی را به صورت کامل تفسیر کرده اند که نه قرار است شیعه‌ها سنی شوند و نه قرار است سنی ها شیعه شوند. ۵- تکفیر شیعیان دعوت کننده به وحدت شیعه و سنی

رویکردهای سیاسی جریان شیرازی ها

وی تصریح کرد: رویکردهای سیاسی جریان شیرازی‌ها شامل: ۱- تلاش برای مرجع تراشی با بسترسازی بیگانگان۲- مخالفت صریح و آشکار با انقلاب اسلامی ایران و اغفال جوانان و تشویق به عدم پیروی از انقلاب اسلامی۳- تخریب شخصیت حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ۴- مخالفت با فلسطین (مسئله محوری جهان اسلام) ۵- حمایت استکبار جهانی به ویژه استعمار پیر (انگلیس(

این کارشناس تصریح کرد: رویکردهای آیینی جریان شیرازی‌ها رویکردهایی از جمله: ۱- برگزاری جشن عید الزهراء (عمر کُشون) ۲- تشویق به قمه زنی با فتوای استحباب که هیچ ریشه متقن ندارد و فقط موجب وهن اسلام است. ۳-راه رفتن بانوان بر روی خار ۴-ابداع و اعلام هفته برائت به جای هفته وحدت ۵-ترویج دهه محسنیه ۶-عوام فریبی مذهبی با بهره گیری از هیأت های حسینی ۷- استفاده ابزاری از مسأله ولایت و مراسم سوگواری سید الشهدا برای مقابله با اسلام ناب محمدی ۸- اقدام به نمایش های موهن و زننده تحت پوشش احیای شعائر حسینی؛ می‌باشد.

چرا باید به طبل اختلافات میان شیعه و سنی کوبید؟

سید افقهی با اشاره به وحدت میان شیعه و سنی تأکید کرد: چرا باید به طبل اختلافات میان شیعه و سنی کوبید؟ مگر ما اشتراکات نداریم؟ مگر قرآنمان یکی نیست؟ چرا برای یک سری اختلافات جزئی بهانه دست دشمنان اسلام دهیم؟ چرا کاری می کنند که اسرائیل برای تفرقه افکنی میان شیعه و سنی خوشحالی کند؟

وی اضافه نمود: شبکه ماهواره‌ای مرجعیت که مالک آن صادق شیرازی به صورت شبانه روزی بیانات، رویکردها و مواضع وی را نمایش می‌دهد؛ شبکه های ماهواره‌ای امام حسین ۱ و ۲ و۳، بقیع، الانوار ۱ و ۲،الزهرا، المهدی، خدیجه TV ،ابالفضل العباس، CH ۴ Teen، فدک و … با اسم شیعه به تخریب چهره جهان تشیع در جهان می‌پردازند. یاسر الحبیب که مورد تأیید صادق شیرازی و داماد سید مجتبی شیرازی است شبکه فدک را در لندن مدیرت می‌کند. همچنین محمد هدایتی شبکه ضد انقلابی “سلام” در لوس آنجلس را مدیریت می‌کند که وی در یک سخنرانی توهین و حتاکی زیادی راجع به شهید مطهری می‌کند.

تشابه تشیع انگلیسی با تسنن آمریکایی

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: تشابهات زیادی میان تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی وجود دارد که از جمله آنها: ۱- ضدیت با فلسطین ۲- برداشت سطحی از قرآن و احادیث ۳- ضدیت با نظام جمهوری اسلامی ۴- ضدیت با سازمان‌های جهادی و انقلابی مقاومت ۵- تکفیر علمای شیعه و سنی ۶- استفاده از شیوه‌های عوام فریبی، دروغ، نفاق می‌باشد.

راهبردهای مقابله با جریان شیرازی‌ها

وی با برشمردن راهبردهای مقابله با جریان شیرازی‌ها افزود: باید با راه‌هایی از جمله به چالش کشیدن تفکرات اعتقادی و مذهبی این گروه توسط علمای آگاه، انقلابی و فاضل حوزه علمیه قم و سایر حوزه‌های دینی، بیان نقاط انحراف و ضعف این جریان برای قشر جوان، برگزاری جلسات هم اندیشی توسط مدیران رسانه‌ها جهت مقابله با شبکه‌های حامی جریان شیرازی‌ها، برگزاری جلسات آگاه سازی برای مسئولین هیأت های عزاداری سید الشهدا، تشریح و تبیین هم سویی راهبردی جریان شیرازی‌ها با سیاست های تفرقه افکنانه استکبار جهانی، جلوگیری از فعالیت‌های میدانی در عرصه کتاب، فضای مجازی، ماهواره و جلسات عمومی، تبیین مبانی اسلام ناب محمدی و تشیع علوی از طریق منابع معتبر و مورد تأیید آیات عظام و علمای اسلام هر دو طایفه اهل تسنن و تشیع با آنها مقابله کرد.

منبع: دانشجو





  • hi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی